Tiktok in een razend tempo de populairste app geworden voor het delen van korte video’s. Om toegang te krijgen tot de jongere generatie is Tiktok een cruciaal onderdeel van de hedendaagse online marketing strategie. Join the hype en adverteer op Tiktok.
Via TikTok-advertenties kun je een divers publiek bereiken. De algemene misvatting voor velen is dat TikTok alleen een app is voor Gen Z. Toch maakt dit slechts 41% uit van de gebruikers van het platform. Ook neemt de schermtijd op TikTok toe, wat een goede kans is voor adverteerders om een groep betrokken consumenten te bereiken.
Nu zou je kunnen zeggen, kan ik videomarketing op Facebook op Instagram niet doen? Ja, dat kan. Maar omdat het medium van TikTok uitsluitend video is, hebben adverteerders de mogelijkheid om met gebruikers in contact te komen door middel van geluid.
De realiteit is dat TikTok vanaf hier alleen maar meer gaat groeien. Met nieuwe updates heeft TikTok traditionele vormen van sociale media overgenomen en een nieuwe golf van creativiteit gecreëerd onder mensen van alle leeftijden.
Tiktok is uitermate geschikt voor top of funnel video campagnes. Met een goed doordachte video strategie kun je op Tiktok perfect opvolging geven aan je advertenties. Laat de consument op het juiste moment van de customer journey een advertentie zien. Op deze manier zijn advertenties niet irritant, maar juist relevant.
Tiktok ads is de ideale manier om jouw publiek voor het eerst kennis te laten maken met jouw merk. Stel dat je een virale video creëert! Vanwege het visuele karakter van het platform is het zeer geschikt voor brand awareness of traffic campagnes. Een mooi onderdeel van een omnichannel strategie met bijvoorbeeld Google Ads conversie campagnes.
Ons 4-delige stappenplan vormt de fundering van iedere samenwerking.
De configuratie van van alle koppelingen tussen de platformen en analytics worden nagelopen en gecorrigeerd waar nodig om bestaande discrepanties op te lossen.
Een doorgronde analyse van de huidige data wordt gemaakt om op basis hiervan een passende strategie te ontwikkelen die aansluit op de algehele marketing strategie.
Funnels, Campagnes, Flows en automatisaties worden uitgebouwd om de initiële testfase te doorlopen. De testfase staat ons toe om elk mogelijk variable met invloed op het rendement af te tasten.
Wanneer winnende invalshoeken inzichtelijk worden kunnen deze direct opgeschaald worden. Een nieuwe cyclus aan tests wordt opgezet om direct door te pakken.
Ik ben heel tevreden over de samenwerking. Ze hebben uitstekende kennis en zijn altijd bereikbaar voor vragen. Ik kan dan ook goed mijn ideeën en vragen kwijt. De persoonlijke aanpak, het tijd vrijmaken en aandachtig luisteren zijn voor mij grote pluspunten in de samenwerking.
De samenwerking met Chary heeft laten zien wat er mogelijk is voor Rinsma Modeplein. In een korte tijd hebben ze ongekende omzetten weten te realiseren.
Chary is een gedreven partij. De beste resultaten worden niet altijd gemeten in omzet, al was dat wel een bijkomend voordeel. Ze brachten veel expertise met zich mee die wij niet in-house hadden.