Pinterest

Social Ads.

Pinterest is een sterk visueel gefocust platform. Ideaal voor het bereiken van specifieke doelgroepen en een essentiële toevoeging aan je gehele online marketing strategie.

About Pinterest

Pinterest is een visuele zoekmachine die inspeelt op de oriënterende fase van jouw doelgroepen.

Pinterest-gebruikers doen creatieve ideeën op door middel van afbeeldingen of video’s en slaan deze op in verschillende online prikborden. Met maandelijks 450 miljoen actieve gebruikers maakt Pinterest een flinke groei door. Ook in Nederland neemt het aantal gebruikers flink toe, met 3.5 miljoen Nederlanders aanwezig op het platform. Adverteren op Pinterest wordt daarom ook steeds belangrijker als onderdeel van jouw marketing strategie. Hiermee kom je vroeg in de customer journey visueel in beeld bij de juiste doelgroep om je producten uit te lichten. 

Our Process

Om ambitieuze doelstellingen te bereiken is een duidelijk stappenplan nodig.

Ons 4-delige stappenplan vormt de fundering van iedere samenwerking.

1. Koppelingen en Tracking

Allereerst wordt er gekeken naar de koppelingen en tags. Wanneer deze incorrect staan geconfigureerd zullen wij deze op zowel de website als binnen in het Pinterest advertentieaccount goed plaatsen. Zodra dit nagelopen is zal direct de productcatalogus ingeladen worden in het Pinterest account.

2. Account Audit en Strategie Ontwikkeling

Daarna zal de focus gelegd worden op het ontwikkelen van een strategie. Er zal in kaart worden gebracht welke relevante doelgroepen daadwerkelijk aanwezig zijn op Pinterest. Is Pinterest slechts een deel van de gehele marketing strategie, dan zal er worden gekeken hoe deze het meest kan bijdragen aan de gehele marketing funnel.

3. Campagne Opzet

Hierna zullen de campagnes uitgebouwd worden in Facebook Business Manager. Hierin wordt er gekeken naar welke creatives en teksten er naar voorspelling het best zullen resoneren met de doelgroepen.

4. Monitoren en Optimaliseren

De finaliserende stap vindt plaats na de livegang van de campagnes. Vanaf dit moment zullen de campagnes nauwkeurig gemonitord en geoptimaliseerd moeten worden. Hierin meegenomen zijn de wekelijkse rapportages die ons advies zullen onderbouwen voor de vervolgstappen.

Featured Case Study

Bekijk onze case studies.

Klaar om de volgende stap voor jouw bedrijf te maken?

Plan een Gesprek
Testimonials

Wat onze klanten vinden.

Plan een Gesprek

The Garrison

Ik ben heel tevreden over de samenwerking. Ze hebben uitstekende kennis en zijn altijd bereikbaar voor vragen. Ik kan dan ook goed mijn ideeën en vragen kwijt. De persoonlijke aanpak, het tijd vrijmaken en aandachtig luisteren zijn voor mij grote pluspunten in de samenwerking.

Ruben Vlier
CEO

Rinsma Modeplein

De samenwerking met Chary heeft laten zien wat er mogelijk is voor Rinsma Modeplein. In een korte tijd hebben ze ongekende omzetten weten te realiseren.

Anna Rinsma
CMO

Mercy Ships

Chary is een gedreven partij. De beste resultaten worden niet altijd gemeten in omzet, al was dat wel een bijkomend voordeel. Ze brachten veel expertise met zich mee die wij niet in-house hadden.

Barend Visser
Online Marketeer
Digital Coffee

Meet Chary.

About Facebook

Eén van elke 5 minuten die mensen spenderen op hun smartphone wordt besteed aan Facebook of Instagram.

Met 7,6 dagelijkse gebruikers in Nederland kan het bijna niet anders dan dat jouw doelgroep ook op Facebook aanwezig is. Het is dan ook voor veel bedrijven één van de belangrijkste onderdelen van de online marketing strategie. Wist je dat gemiddeld 98% van je websitebezoekers niet in één keer converteert? Deze groep mensen bereiken we bijvoorbeeld met een gepersonaliseerde boodschap.Hoe je je Facebook campagne invult is volledig afhankelijk van je doelstellingen en de customer journey van jouw klanten. Er kunnen zowel branding-, traffic- als conversiedoelstellingen worden gerealiseerd en misschien nóg belangrijker: alles kan volledig worden doorgemeten.