Instagram

Take your Instagram Ads to the next level

Instagram ads zijn een must in iedere online marketing strategie waarbij je zowel visueel als met pakkende tekst jouw producten kan marketen. Omdat Facebook hier niet van uitgesloten wordt zal ieder gedeelte van jouw doelgroep bereikt kunnen worden.

About Instagram

Instagram is dé plek om je verhaal visueel te vertellen én te verkopen.

Instagram is dé plek om je verhaal visueel te vertellen én te verkopen. Met 4,1 miljoen gebruikers in Nederland, waar met name de leeftijdscategorie 15-39 jaar goed vertegenwoordigd is, is Instagram een belangrijk onderdeel van je social advertising strategie. 60% van alle Instagram Gebruikers zegt nieuwe producten op Instagram te ontdekken en maar liefst 80% volgt een bedrijf op Instagram. Daarnaast gebruiken ze dit social medium om zich te laten inspireren en om nieuwe dingen te ontdekken. Instagram is dé plek om je verhaal visueel te vertellen én te verkopen.

Funnel Position

Full Funnel

Instagram is een volledig mobile-first platform. Of eigenlijk kunnen we wel zeggen video-first platform. Instagram heeft met onder andere Instagram Stories veruit de grootste stories-mogelijkheden en is daarmee erg interessant voor adverteerders. Met een goed doordachte videostrategie kun je op Instagram perfect opvolging geven aan je advertenties en daarmee de consument op het juiste moment van de customer journey een advertentie laten zien. Dit zorgt ervoor dat advertenties niet irritant, maar juist relevant zijn. Adverteer je op Instagram Stories en hebben mensen interactie met je video? Dan kunnen we deze groep mensen een nieuwe advertentie laten zien door middel van bijvoorbeeld Instagram Shopping. Hierdoor besteden we alleen mediabudget aan de groep mensen die voor jouw bedrijf interessant zijn.

Our Process

Om ambitieuze doelstellingen te bereiken is een duidelijk stappenplan nodig

Ons 4-delige stappenplan vormt de fundering van iedere samenwerking.

1. Koppelingen en Tracking

Allereerst wordt er gekeken naar de koppelingen, pixels en tracking configuratie.. Wanneer deze incorrect staan geconfigureerd zullen wij deze op zowel de website als binnen in de Facebook Business Manager goed plaatsen. Zodra dit nagelopen is zal direct de productcatalogus ingeladen worden in het Facebook account.

2. Account Audit en Strategie Ontwikkeling

Daarna zal de focus gelegd worden op het ontwikkelen van een strategie. Er zal in kaart worden gebracht welke relevante doelgroepen daadwerkelijk aanwezig zijn op Facebook en wat de functie gaat zijn binnen de algehele online marketing strategie.

3. Campagne Opzet

Hierna zullen de campagnes uitgebouwd worden in Facebook Business Manager. Hierin wordt er gekeken naar welke creatives en teksten er naar voorspelling het best zullen resoneren met de doelgroepen.

4. Monitoren en Optimaliseren

De finaliserende stap vindt plaats na de livegang van de campagnes. Vanaf dit moment zullen de campagnes nauwkeurig gemonitord en geoptimaliseerd moeten worden. Hierin meegenomen zijn de wekelijkse rapportages die ons advies zullen onderbouwen voor de vervolgstappen.

Featured Case Study

Bekijk onze case studies.

Klaar om de volgende stap voor jouw bedrijf te maken?

Plan een Gesprek
Testimonials

Wat onze klanten vinden.

Plan een Gesprek

The Garrison

Ik ben heel tevreden over de samenwerking. Ze hebben uitstekende kennis en zijn altijd bereikbaar voor vragen. Ik kan dan ook goed mijn ideeën en vragen kwijt. De persoonlijke aanpak, het tijd vrijmaken en aandachtig luisteren zijn voor mij grote pluspunten in de samenwerking.

Ruben Vlier
CEO

Rinsma Modeplein

De samenwerking met Chary heeft laten zien wat er mogelijk is voor Rinsma Modeplein. In een korte tijd hebben ze ongekende omzetten weten te realiseren.

Anna Rinsma
CMO

Mercy Ships

Chary is een gedreven partij. De beste resultaten worden niet altijd gemeten in omzet, al was dat wel een bijkomend voordeel. Ze brachten veel expertise met zich mee die wij niet in-house hadden.

Barend Visser
Online Marketeer
Digital Coffee

Meet Chary.