Google Ads is een onmisbaar gedeelte van de complete online marketing strategie en is het sterkst in te zetten in de latere fases van de funnel.
Vrijwel iedereen gebruikt Google dagelijks om iets op te zoeken. Dat betekend ook dat bijna iedere klantreis start op Google. Eerst met globale zoekopdrachten en daarna met wat specifiekere zoekopdrachten bereik je mensen op het moment dat ze zoeken naar wat jij aanbiedt. En dat kan op verschillende manieren: met search advertenties, opvallende display ads in het Google Display Network of conversiegerichte Shopping-advertenties.
Deze advertenties komen boven of onder de zoekresultaten in Google te staan. Ze bevatten geen product foto, maar des te meer tekst. Dat is een voordeel voor als jij meer informatie in de advertentie wilt meegeven. Je kan wat over het product vertellen, maar ook de pluspunten van je webshop opsommen. Wordt het product gereviewed in je shop? Met sterren erbij, trek je ook die twijfelende klant over de streep.
Een aankoop op internet kan in een paar klikken worden gedaan. Maar de praktijk is dat online shoppers rondkijken op verschillende websites, voordat ze daadwerkelijk een aankoop maken. Display ads die gebruik maken van het uitgebreide Google Display Network worden de meest recente producten die een potentiële klant heeft bekeken, weergegeven op andere websites. En dit kan tot wel dagen erna zijn. Een online shopper vergeet de producten zo niet, en is met één klik op de banner weer terug op jouw website.
Shopping ads tonen foto´s van jouw producten met onder andere de titel, prijs en winkelnaam. Met een Shopping-campagne promoot je het aanbod van je webshop of winkel en trek je meer verkeer en zorg je voor meer directe aankopen. Shopping ads werken aan de hand van een Shopping-feed: een bestand als informatiebron met kenmerken over alle producten in het assortiment van je webshop zoals een afbeelding en de beschikbaarheid. De Google Shopping-feed is dynamisch en verandert mee met wisselingen in bijvoorbeeld assortiment, prijzen of beschikbaarheid.
Google Ads is op verschillende momenten van de customer journey relevant. De precieze invulling van de campagne strategie hangt af van de doelstellingen. Om een online marketingstrategie overzichtelijk te definiëren, gebruiken wij het See-Think-Do-Care model. Ligt de focus op conversie en rendement? Dan ligt het zwaartepunt bijvoorbeeld op de Do-fase met SEA-onderdelen als remarketing, Search en RLSA.
Ons 4-delige stappenplan vormt de fundering van iedere samenwerking.
De configuratie van van alle koppelingen tussen de platformen en analytics worden nagelopen en gecorrigeerd waar nodig om bestaande discrepanties op te lossen.
Een doorgronde analyse van de huidige data wordt gemaakt om op basis hiervan een passende strategie te ontwikkelen die aansluit op de algehele marketing strategie.
Funnels, Campagnes, Flows en automatisaties worden uitgebouwd om de initiële testfase te doorlopen. De testfase staat ons toe om elk mogelijk variable met invloed op het rendement af te tasten.
Wanneer winnende invalshoeken inzichtelijk worden kunnen deze direct opgeschaald worden. Een nieuwe cyclus aan tests wordt opgezet om direct door te pakken.
Ik ben heel tevreden over de samenwerking. Ze hebben uitstekende kennis en zijn altijd bereikbaar voor vragen. Ik kan dan ook goed mijn ideeën en vragen kwijt. De persoonlijke aanpak, het tijd vrijmaken en aandachtig luisteren zijn voor mij grote pluspunten in de samenwerking.
De samenwerking met Chary heeft laten zien wat er mogelijk is voor Rinsma Modeplein. In een korte tijd hebben ze ongekende omzetten weten te realiseren.
Chary is een gedreven partij. De beste resultaten worden niet altijd gemeten in omzet, al was dat wel een bijkomend voordeel. Ze brachten veel expertise met zich mee die wij niet in-house hadden.