Facebook

Waarom migreren naar Google Analytics 4?

Google stop met Universal Analytics. Gebruik jij momenteel Universal Analytics? Dan heb je dit bericht vast wel voorbij zien komen. Vanaf 1 Juli 2023 zal de tool stoppen met het verwerken van data. In plaats daarvan bied Google een mooi alternatief, namelijk Google Analytics 4, ook wel GA4. Omdat analytics gebaseerd is op het analyseren van historische data, is het cruciaal zo snel mogelijk over te stappen.

About Facebook

Gemakkelijk migreren naar Google Analytics 4.

Het migreren van Universal Analytics naar Google Analytics 4 kan lastig zijn, afhankelijk van jouw behoeften. Het instellen van Ecommerce tracking is niet zo makkelijk meer vanwege het ontbreken van gratis plugins voor bijvoorbeeld Shopify of Magento.

Wij van Chary bieden daarom een Google Analytics 4 migratie aan zodat jij zorgeloos en snel jouw waardevolle inzichten kunt behouden.

Funnel Position

Wat houd een GA4 migratie in bij Chary?

Op basis van jouw behoeften maken wij gebeurtenissen op jouw website inzichtelijk in overzichtelijke rapporten. Onze digital analytics specialisten hebben gebaseerd op hun ervaring, inzichtvolle rapporten geselecteerd waarmee jij jouw gebruiker beter kunt begrijpen. Denk onder andere aan:

. Standaard UA rapporten
. Funnel explorations
. Klantenpad analyses
. Social media rapportages
. Ecommerce tracking
. Custom tracking

Our Process

Om ambitieuze doelstellingen te bereiken is een duidelijk stappenplan nodig.

Ons 4-delige stappenplan vormt de fundering van iedere samenwerking.

1. Kennismaking en Beoordeling

Aan de hand van ons kennismakingstraject brengen wij samen met jou in beeld wat de huidige status is van jouw marketing ecosysteem. Door het afnemen van een uitgebreide audit over alle desbetreffende marketing kanalen zijn wij in staat een volledige strategie en de road map hiervan uit te tekenen al voordat wij een samenwerking aangaan.

2. Technische Analyse

Bij aanvang van de samenwerking zal er een technische analyse worden uitgevoerd om te bepalen of de Pixels, Tags en Tracking configuratie naar behoren staan ingesteld. Wanneer dit niet het geval is of er ligt ruimte voor verbetering zoals bijvoorbeeld server side tracking dan zal dit direct worden overlegd en worden geïmplementeerd.

3. Strategie Uitwerking

Wanneer alle data goed doorgemeten kan worden zal de focus worden gelegd op het uitwerken van de strategie welke doorgaans begint met een uitgebreide testperiode. Van sub-doelgroepen tot teksten voor iedere fase van de customer journey, ieder variabel wordt hierin meegenomen zodat we met de meest recente en relevante data te werk kunnen gaan.

4. Monitoren en opschalen

De finaliserende stap is het constant monitoren en optimaliseren van de campagnes zodat we deze wanneer de resultaten het toelaten kunnen opschalen. Aan de hand van uitgebreide rapporten zullen wij een continue advies leveren over de volgende strategie.

Case Studies

Bekijk onze case studies.

Start de migratie!

Plan een Gesprek
Testimonials

Wat onze klanten vinden.

Plan een Gesprek

The Garrison

Ik ben heel tevreden over de samenwerking. Ze hebben uitstekende kennis en zijn altijd bereikbaar voor vragen. Ik kan dan ook goed mijn ideeën en vragen kwijt. De persoonlijke aanpak, het tijd vrijmaken en aandachtig luisteren zijn voor mij grote pluspunten in de samenwerking.

Ruben Vlier
CEO

Rinsma Modeplein

De samenwerking met Chary heeft laten zien wat er mogelijk is voor Rinsma Modeplein. In een korte tijd hebben ze ongekende omzetten weten te realiseren.

Anna Rinsma
CMO

Mercy Ships

Chary is een gedreven partij. De beste resultaten worden niet altijd gemeten in omzet, al was dat wel een bijkomend voordeel. Ze brachten veel expertise met zich mee die wij niet in-house hadden.

Barend Visser
Online Marketeer
Digital Coffee

Meet Chary.