Facebook

Meta Advertising.

Facebook ads zijn een must in iedere online marketing strategie waarbij je zowel visueel als met pakkende tekst jouw producten kan marketen. Omdat Instagram hier niet van uitgesloten wordt zal ieder gedeelte van jouw doelgroep bereikt kunnen worden.

About Facebook

Eén van elke 5 minuten die mensen spenderen op hun smartphone wordt besteed aan Facebook of Instagram.

Met 7,6 dagelijkse gebruikers in Nederland kan het bijna niet anders dan dat jouw doelgroep ook op Facebook aanwezig is. Het is dan ook voor veel bedrijven één van de belangrijkste onderdelen van de online marketing strategie. Wist je dat gemiddeld 98% van je websitebezoekers niet in één keer converteert? Deze groep mensen bereiken we bijvoorbeeld met een gepersonaliseerde boodschap. Hoe je je Facebook campagne invult is volledig afhankelijk van je doelstellingen en de customer journey van jouw klanten. Er kunnen zowel branding-, traffic- als conversiedoelstellingen worden gerealiseerd en misschien nóg belangrijker: alles kan volledig worden doorgemeten.

Funnel Position

Full Funnel

Veruit het grootste gedeelte van de Facebook gebruikers actief zijn op mobiele apparaten. Uit onderzoek van Meta - het moederbedrijf van Facebook - blijkt dat content sneller wordt geconsumeerd op telefoons dan op desktops. Zo heb je op de mobile newsfeed van Facebook slechts 1,7 seconde om iemand te laten stoppen met scrollen. Op desktop is dit 2,5 seconden. Dit betekent dat we iedere consument op het juiste moment in de customer journey een relevante advertentie moeten laten zien.

Our Process

Om ambitieuze doelstellingen te bereiken is een duidelijk stappenplan nodig.

Ons 4-delige stappenplan vormt de fundering van iedere samenwerking.

1. Koppelingen en Tracking

Allereerst wordt er gekeken naar de koppelingen, pixels en tracking configuratie.. Wanneer deze incorrect staan geconfigureerd zullen wij deze op zowel de website als binnen in de Facebook Business Manager goed plaatsen. Zodra dit nagelopen is zal direct de product catalogus ingeladen worden in het Facebook account.

2. Account Audit en Strategie Ontwikkeling

Daarna zal de focus gelegd worden op het ontwikkelen van een strategie. Er zal in kaart worden gebracht welke relevante doelgroepen daadwerkelijk aanwezig zijn op Facebook en wat de functie gaat zijn binnen de algehele online marketing strategie.

3. Campagne Opzet

Hierna zullen de campagnes uitgebouwd worden in Facebook Business Manager. Hierin wordt er gekeken naar welke creatives en teksten er naar voorspelling het best zullen resoneren met de doelgroepen.

4. Monitoren en Optimaliseren

De finaliserende stap vindt plaats na de livegang van de campagnes. Vanaf dit moment zullen de campagnes nauwkeurig gemonitord en geoptimaliseerd moeten worden. Hierin meegenomen zijn de wekelijkse rapportages die ons advies zullen onderbouwen voor de vervolgstappen.

Featured Case Study

Bekijk onze case studies.

Klaar om de volgende stap voor jouw bedrijf te maken?

Plan een Gesprek
Testimonials

Wat onze klanten vinden.

Plan een Gesprek

The Garrison

Ik ben heel tevreden over de samenwerking. Ze hebben uitstekende kennis en zijn altijd bereikbaar voor vragen. Ik kan dan ook goed mijn ideeën en vragen kwijt. De persoonlijke aanpak, het tijd vrijmaken en aandachtig luisteren zijn voor mij grote pluspunten in de samenwerking.

Ruben Vlier
CEO

Rinsma Modeplein

De samenwerking met Chary heeft laten zien wat er mogelijk is voor Rinsma Modeplein. In een korte tijd hebben ze ongekende omzetten weten te realiseren.

Anna Rinsma
CMO

Mercy Ships

Chary is een gedreven partij. De beste resultaten worden niet altijd gemeten in omzet, al was dat wel een bijkomend voordeel. Ze brachten veel expertise met zich mee die wij niet in-house hadden.

Barend Visser
Online Marketeer
Digital Coffee

Meet Chary.