Rinsma Modeplein

Hoe Rinsma Modeplein 500.000 genereerde in één maand

Rinsma Modeplein

Hoe Rinsma Modeplein 500.000 genereerde in één maand

Scroll Down

Service

Funnel Optimization

Project Timeline

2020 - 2021

Increase in Revenue

Project Overview.

Rinsma Modeplein is al sinds 1888 een toonaangevend mode-imperium in hartje Friesland. Met een aanbod van meer dan 350 topmerken is het één van Frieslands grootste en meest vertrouwde multibrand fashion store. De missie van het bedrijf is dan ook glashelder; gasten blij maken met mooie kleding. Elk kledingstuk wordt verkocht met het welzijn van de gast in gedachten.

Sinds Rinsma modeplein zich in 2012 voor het eerst begaf in de online wereld van E-commerce was hun doelstelling om de fysieke ervaring die gasten overhielden aan hun bezoek, over te brengen naar hun webshop. Terwijl de fysieke locatie alleen maar blijf groeien was het belangrijk dat dit online op een gecontroleerde manier meekwam. Rinsma Modeplein kwam met het begin van Covid-19 voor een grote uitdaging te staan en schakelde dan ook direct Chary in op hun social media advertising op te schalen.


Challenges.

Tijdens de eerste week van ons partnerschap stond er een hoge druk op de start van de online verkoop. Dit bracht 2 unieke uitdagingen met zich mee.


1
Het opzetten van een grote hoeveelheid aan campagnes, welke zekerheid konden bieden om de klap van Covid-19 te minimaliseren
Rinsma Modeplein stond voor zwaar weer toen er na de persconferentie duidelijk werd dat de fysieke locaties de deuren moesten sluiten. Dit heeft ervoor gezorgd dat er lastige keuzes gemaakt moesten worden en er zo snel mogelijk een opschaling van de online verkoop moest plaatsvinden.
2
Het professionaliseren van de strategie op schaal.
Niet alleen was de strategie op online gebied nog erg preuts. De fundamenten voor het correct opschalen van campagnes tot de benodigde grootte waren niet aanwezig. Er was een grote hoeveelheid aan data aanwezig welke op een juiste manier diende ingezet te worden.

Solutions.

Chary heeft in een periode van een maand alle obstakels weten te overwinnen.

1
Een uitgebreide funnel strategie ontwikkeling
Rinsma Modeplein liep door een tekort aan inhouse ervaring tegen een schaalprobleem aan. Het was in de afgelopen jaren niet gelukt om de bestaande campagnes op de juiste manier op de schalen. Chary heeft samen met het marketing team de doelstellingen per segment bepaald en hierop een funnel strategie ontwikkeld die zowel de bestaande klantenkring van Rinsma Modeplein aansprak als nieuwe klanten in de omgeving aantrok.
2
Bestaande data ordenen en een fundamentele bodem gelegd om op te schalen
Door implementatie van een grote dynamische campagne via Facebook was het bedrijf in staan om alle vaste kopers te bereiken en de fysieke verkoop binnen een week naar online te verplaatsen. Daarnaast is er gewerkt aan een always-on campagne die als functie had om de online verkoop groots op te schalen. Hierin lag er een grote focus op de customer experience en brand awareness.

Results.

Samen met Chary wist Rinsma Modeplein binnen één week een volledig schaalbare campagne strategie op te zetten die het bedrijf in de maanden daaropvolgend door het zware weer zou trekken. Dit is op zo’n succesvolle schaal uitgevoerd dat Chary na de 2de maand af moest schalen omdat er ‘teveel’ werd verkocht.

Binnen een maand tijd heeft Chary de omzet via social platforms van €14.000 naar €500.000 weten te brengen. Rinsma Modeplein heeft na de samenwerking met Chary een sterke fundering overgehouden. Daarnaast heeft Chary de benodigde kennis overgedragen aan het marketing team van Rinsma Modeplein om de opschaling van de online marketing strategie op eigen hand voort te zetten.

Klaar om de volgende stap voor jouw bedrijf te maken?

Plan een Gesprek
Digital Coffee

Meet Chary.