Bax Music

Hoe Bax Music aan de hand van Meta hun online sales verhoogde

Bax Music

Hoe Bax Music aan de hand van Meta hun online sales verhoogde

Scroll Down

Service

Paid Advertising

Project Timeline

2020 - 2021

Increase in Revenue

Project Overview.

Bax music is één van Nederland’s grootste en meest vertrouwde muziekinstrumenten en apparatuur retailers, met een aanbod van 1250 top merken. De missie van het bedrijf is het toegankelijk maken van muziek voor iedereen in Europa door de nadruk te leggen op top-notch klantenservice en support. Elke handeling wordt gemaakt met het welzijn van de klant in gedachten en de wereld in staat te stellen om muziek te maken. Het bedrijf is meer dan alleen een webshop en een fysieke winkel; Bax Music is een vertrouwd bedrijf vastgeketend aan hun missie tot deze is verwezenlijkt.

Sinds Bax Music zich voor het eerst begaf in de online wereld was hun doelstelling duidelijk; een boost geven aan de product vindbaarheid en de verkoopcijfers. Terwijl de technologie zich door bleef ontwikkelen besefte ze zich dat ze een manier moeten vinden om deze ontwikkelingen in hun voordeel te laten werken. Op dat moment, gezien ze al bekend waren met de kracht van Facebook en Instagram ads, hebben zij ervoor gekozen dat de focus zou komen te liggen op het verhogen van de ROI. Bax Music wist dat, zolang hun paid advertising strategie zou blijven onderpresteren, er een enorme lek aan omzet zou zijn. Met de hulp van Chary waren ze in staat om hun de omzet gegenereerd uit social media advertising met 106% te verhogen.


Challenges.

Tijdens het professionaliseren van de marketingstrategie stonden wij voor twee grote uitdagingen.

1
Het optimaliseren van de data management ter bevordering van de prestatie van de advertenties
Bax Music heeft altijd al stevige resultaten behaald. Desondanks was de grootste uitdaging het aanbrengen van een duidelijke structuur in de ontwikkelde strategie en dit voorzetten voor alle campagnes.
2
Het verbeteren van de data tracking en het overzichtelijk krijgen de verscheidene platformen
Ondanks dat Bax Music al heel wat ervaring had met Facebook en Instagram ads, was het van sterk belang dat de strategie met de forse groei van het bedrijf mee zou groeien. Het bedrijf was op de hoogte van mogelijke verbeteringen. Er was echter geen in-house ervaring die benodigd was om deze, op de schaal waarop dit moest gebeuren, uit te voeren. Er was een tekort aan structuur en grip op de variabelen die nodig was voor het optimaliseren en bijsturen van de resultaten. Hierin was het combineren van verschillende data sources, zoals Facebook Business Manager en Google Analytics van alle vier de landen waarin zij actief zijn. Dit was nodig om voor te bereiden op wat de beste Black Friday sale aller tijden zou worden.

Solutions.

Chary heeft in een periode van 3 maanden de problemen in volledigheid weten op te lossen en geweldige resultaten weten te leveren.

1
Volledige funnel strategie ontwikkeling
Bax Music spendeerde al een groot budget aan social media advertising. Het belangrijkste aspect wat ervoor zorgde dat zij niet de doelen behaalde die zij zichzelf stelde was een duidelijk strategie en structuur. Chary heeft samen met de marketing manager naar de doelstellingen per sector gekeken en hierop een algehele strategie voor ontwikkeld. Om ervoor te zorgen dat deze inzichtelijk was en de controle werd behouden was het belangrijk om een gesimplificeerde visualisatie van de strategie te ontwerpen.
2
Nieuwe data op grote schaal verzamelen en ordenen
Door het implementeren van feed-gebaseerde dynamische advertenties via Facebook was het bedrijf in staat om hun 50.000 producten recht te doen door meer dan 1.250.000.000 verschillende combinaties en gepersonaliseerde advertenties te targeten op de massa’s aan nieuw verzamelde data. De focus lag hier op het creëren van een grote brand awareness campagne. NA het ordenen van de nieuwe data was het een eenvoudige stap om de resterende ‘chaos’ onder controle te krijgen.

Results.

Bax Music heeft samen met Chary hun grote product-feeds snel, eenvoudig en op schaal weten te managen. Ze hebben nieuwe waardevolle inzichten weten op te doen in de veel voorkomende discrepanties tussen de resultaten op verschillende platformen zoals Google, Facebook en Youtube. Dit resulteerde vervolgens in een verlaging van de CPA van maar liefst 20%.

Nu Bax Music een georganiseerde dynamische campagne heeft runnen over verschillende kanalen, is het verkeer op de website toegenomen simultaan zorgde de switch van statische naar dynamische campagnes voor een verlaging van 50% in buying time terwijl er een verhoging plaatsvond van 106%.

Als kers op de taart is Black Friday de sales ook verdubbeld in vergelijking tot het jaar ervoor. Dit met een respectabele ROI van 295% verspreid over 4 landen

Klaar om de volgende stap voor jouw bedrijf te maken?

Plan een Gesprek
Digital Coffee

Meet Chary.